1402-02-07 15:38
381
0
84683
با محوریت دانشگاه آزاد واحد آزادشهر؛

قرارگاه دانشگاهی برای فرهنگ‌سازی فرزندآوری فعال می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد آزادشهر از راه‌اندازی و فعالیت قرارگاه دانشگاهی به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری در این واحد علمی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، محمدمهدی نادری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری پیرامون برنامه‌های دانشگاه در زمینه جوانی جمعیت اظهار کرد: در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و رسالت علمی مجموعه در نظر داریم با ایجاد «قرارگاه فرهنگ‌سازیِ فرزندآوری»، برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی مستمر در تبیین این مهم انجام دهیم.

وی برپایی نشست‌های تخصصی و همایش‌های موضوعی را در راستای فرهنگ‌سازی و پاسخگویی به سؤالات دانشجویان و جامعه علمی موثر خواند و افزود: باید در زمینه فرصت‌ها و تهدیدهای «فرزندآوری» گام‌های اثرگذاری بردارشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد آزادشهر با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های امروز جامعه، اقتصاد سالم است، گفت: تأمین نیازهای معیشتی مردم زیربنای جمعیت است.

نادری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر به عنوان قطب علوم انسانی استان گلستان، یکی از اولویت‌های اصلی در سال جدید را بررسی علل و ارائه راه‌حل‌های علمی و اجرایی برای رفع این چالش بزرگ قرار داده است.

وی مهم‌ترین نقش دانشگاه در موضوع فرزندآوری را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: بدون تردید با ادامه روند کنونی، کشور دچار پیری عمومی خواهد شد و تبعات منفی آن دامنگیر همه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد آزادشهر گفت: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتی به این نکته اشاره داشتند که مسئله میل به کم بودن فرزند می‌خواهیم به شکل عمیق و علمی حل بشود؛ گره‌های ذهنی‌ای که وجود دارد باز شود.

نادری با بیان اینکه ایران کشوری نسبتاً میانسال است، ابراز کرد: جمعیت کشورمان با شتاب در شرف سالمندی عمومی است، افزایش جمعیت سالمندان کشور دارای تبعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و ... گسترده‌ای است که گاهی اوقات جبران این خسارات حتی با تحمل هزینه‌های سنگین نیز ممکن نیست.

وی گفت: کاهش نیروی کار، افزایش مراجعات به مراکز درمانی، افزایش هزینه‌های درمان، کاهش نیروی مولد جامعه و افزایش سرانه مصرف به جای تولید، افزایش بیماری‌های روحی، روانی و حتی جسمی با بروز پدیده هایی چون«انزوا» و «سندروم آشیانه‌ خالی»، دشواری نگهداری از سالمندان به دلیل هزینه بالای نگهداری و مراقبت، افزایش میزان فقر در جمعیت سالمند  و ... از جمله آسیب های دم دستی و روتین گسترش پدیده سالمندی هستند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.